Tento článek vzniká jako reakce na dotazy ve skupině WooCommerce Komunita SK + CZ, kde velmi často padají dotazy na hromadné úpravy produktů:

  • Jak hromadně navýšit cenu?
  • Jak hromadně přesunout produkty do jiné kategorie?
  • Jak přidat produktům parametr?

Všechny tyto scénáře se nechají řešit rychle, efektivně a zdarma vestavěnými nástroji WooCommerce a přesto to typicky končí instalací zbytečného pluginu, který bude web brzdit.

Přeskočíme hromadnou úpravu přímo na výpise produktů, která je vhodná jen pro pár, maximálně pár desítek produktů a podíváme se, jak vše řešit pomocí nástroje pro Export/Import.

!!!Pozor!!! Níže popsané postupy je vhodné vyzkoušet na nečisto mimo produkční web nebo pouze s jedním produktem, kdy je případná oprava chybného postupu snadná!

Přidání parametru k produktům

Pokud máme importované produkty např. od dodavatele, často se stane, že vám chybí nějaké parametry, které chcete zobrazovat nebo podle nich filtrovat.

Nejprve je potřeba si produkty vyexportovat. V administraci klikneme na „produkty“ a vedle nadpisu na tlačítko Exportovat.

Kde ve WooCommerce exportovat produkty

Na následující kartě vybereme sloupce, které potřebujeme exportovat. Pro úpravu parametrů postačí ID (identifikátor), Jméno ať víme, který produkt zrovna upravujeme a Vlastnosti, tam chceme další přidávat.

Pokud se naše práce týká nějaké kategorie nebo typu produktu, můžeme si export pro přehlednost omezit. V tomto příkladu exportujeme svačinové boxy. Pak už jen stačí kliknout na „Generovat CSV“.

Výběr polí a produktů pro export.

Se zmíněnými třemi sloupci uvidíme obdobnou tabulku.

Vyexportovaná tabulka s produkty.

Ukotvím si první řádek a první dva sloupce ať vím s čím pracujeme a přesuneme se na konec tabulky, kde máme nevyplněné vlastnosti .

Úprava tabulky a doplnění hodnot vlastností.

Pokud je tu nemáme, tak si doplníme vždy ty 4 sloupce s dalším číslem. 11, 12, … vlastností může být kolik chce. Zde jde o školní potřeby, tak si pro filtrování doplníme vlastnost, zda je box vhodný pro holky nebo kluky a motiv.

Každá vlastnost má 4 sloupce

  1. Název X vlastnosti – Jde o název daného parametru Barva, Motiv, Velikost atd.
  2. Hodnota(y) X vlastnosti – Jde o hodnotu daného parametru Modrá, Tygr, XL atd. Může jich být více, oddělujeme čárkou.
  3. Vlastnost X viditelnost – Zde určíme zda je vlastnost vidět na frontendu 1 nebo zda ji máme pouze skrytou 0. Skryté vlastnosti se sice nezobrazí, ale lze podle nich filtrovat.
  4. Vlastnost X globální – určí zda jde o taxonomii nebo zda je vlastnost pouze u daného produktu (nezobrazí se v administraci pod Produkty a Vlastnosti).

X – zde reprezentuje pořadí dané vlastnosti 1 – Z – podle počtu vlastností. Pokud chceme přiřadit produktům vlastnost a každý jich má jiný počet, tak to nevadí, prostě pracujeme v jednom sloupci.

Upravená tabulka.

Teď se vrátíme na výpis produktů a místo na Export klikneme na Import a dostaneme se na průvodce importem.

Nastavení importu zpět do WooCommerce.

Vybereme soubor, zaškrtneme Aktualizovat existující produkty a Pokračovat. V dalším kroku zkontrolujeme mapování sloupců.

Kontrola mapování polí produktů.

Pokud vše sedí stačí už jen spustit import na konci stránky.

Spuštění importu.

Nyní již proběhne import.

Kontrola průběhu importu.

a následně se můžeme vrátit zpět na výpis produktů.

Dokončení importu.

Na webu si můžeme zkontrolovat, že máme nové vlastnosti doplněné. (Motiv a Vhodné pro)

Kontrola importovaných hodnot na front endu.

Změna kategorií produktů

Provedeme naprosto stejný postup, jen místo vlastností exportujeme kategorie. V tabulce pak zadáme kategorie, jak je chceme. Na prvním řádku vidíme, že produkt bude vyjmut z kategorie Nezařazené.

Editace kategorií produktů.

Opět následuje postup s Importem.

Změna cen produktů

Stejným postupem pak měníme ceny, jen místo vlastností a kategorií exportujeme ceny.

Editace cen produktů.

a upravíme běžnými funkcemi tabulkového editoru. Zde zdraženo o 50% (v libre office vzorec =ROUND(D2*1,5) – Round použito pro zaokrouhlení na celá čísla, původní cena ve sloupci D) a potom z koncové ceny sleva 20 Kč (vzorec =F2- 20).

Postup úpravy cen.

Nyní opět půjdeme na import. Zde narazíme na malý chyták. Pokud nové ceny nedáme do původních sloupců, tak nám import chce ceny importovat původní.

Kontrola mapování při importu cen.

Provedeme namapování sloupců

Upravené mapování cen produktů.

a import dokončíme běžným způsobem.

Tímto způsobem lze ve WooCommerce snadno a rychle upravovat veškeré vlastnosti a hodnoty včetně vlastních polí, bez nutnosti instalace dalších pluginů. S trochou praxe je tento postup opravdu rychlý a spolehlivý.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *